Samsun il ve ilçelerinde 2012 yılına göre 2013 yılında tüketici hakem heyetlerine şikayetlerinin yüzde 126 arttığını belirten Samsun Ticaret İl Müdür Vekili Mustafa Kocaman, “2012 yılında toplam tüketici şikayet başvurusu sayısı 9 bin 157 iken, 2013 yılında bu rakam 20 bin 714’e kadar çıktı” dedi.
ŞİKAYETLER YÜZDE 126 ORANINDA ARTTI
Tüketicilerin yaptığı şikayetler hakkında bilgi veren Kocaman, “2012 yılında mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmelerinden 221, tüketici kredisi, kredi kartı konut finansman sözleşmelerinden 3 bin 305, taksitli, kampanyalı, kapıdan satışlardan 354, turistik devre tatil ve paket turdan 2, ayıplı mallar ve hizmetlerden de 5 bin 275 şikayet ile toplam 9 bin 157 şikayet aldık. Bunların 5 bin 595 tanesini tüketici lehine, bin 654 tanesi de tüketici aleyhine sonuçlanırken, bin 901 şikayet incelemede olup, 7 şikayet de ilgileri nedeniyle başka kurumlara sevk edilmiştir.
2013 yılında ise mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmelerinden 315, tüketici kredi, kredi kartı konut finansman sözleşmelerinden 19 bin 153, taksitli, kampanyalı, kapıdan satışlardan 110, turistik devre tatil ve paket turdan 4, ayıplı mallar ve hizmetlerden de bin 132 şikayet ile toplam 20 bin 714 şikayet aldık. Bunların 13 bin 245 tanesini tüketici lehine, 465 tanesi tüketici aleyhine sonuçlandı. 6 bin 993 şikayet de incelemede olup, 11 şikayet de ilgileri nedeniyle başka kurumlara sevk edilmiştir. Bu sonuçlara göre tüketici şikayetleri yüzde 126 oranında bir artış gözlenmiştir” dedi.
KREDİ KARTLARI ŞİKAYETLERİNDE YÜZDE 479 ORANINDA ARTTI
En çok şikayeti tüketici kredisi, kredi kartları ve konut finansman sözleşmelerinden aldıklarını belirten Kocaman, “2012 yılında tüketici kredisi, kredi kartları ve konut finansman sözleşmelerinde 3 bin 305 şikayet aldık. Bunlardan 2 bin 147’sini tüketici lehine sonuçlarken 245 şikayeti de tüketici aleyhine sonuçlandı. 899 şikayet incelemede olurken 4 şikayet de ilgisi nedeniyle başka kuruma sevk edildi. 2013 yılında ise tüketici kredilerinden alınan dosya masrafı gibi adı altında 19 bin 153 şikayet aldık. Bunlardan 12 bin 628’ini tüketici lehine sonuçlarken 283 şikayeti de tüketici aleyhine sonuçlandı. 6 bin 240 şikayet incelemede olurken, 2 şikayet de ilgisi nedeniyle başka kuruma sevk edildi. Buna göre tüketici kredisi, kredi kartları ve konut finansman sözleşmelerinde yüzde 479 oranında bir artış gözlemlendi” diye konuştu.
GÖKHAN İÇKİLLİ
SAMSUN
Samsun’da şikayetler yüzde 126 oranında arttı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder